Jak wygląda rynek farmaceutyczny 2022?

Rynek farmaceutyczny zmienia się i rozwija dynamicznie z roku na rok (więcej). Zmiany te wywołane są przede wszystkim rozwojem technologii, wprowadzeniem na rynek nowych mediów, a także wymianą pokoleń. Na rynek farmaceutyczny 2022 ogromny wpływ miała pandemia, która wymusiła powstanie nowych trendów, a także zmiany w podejściu do wielu rzeczy.

Jakie są główne trendy obecnie na rynku farmaceutycznym?

Na rynku farmaceutycznym 2022 obserwuje się bardzo intensywny rozwój aptek internetowych. Ludzie, chcąc uniknąć kolejek i poszukując korzystniejszych cen lekarstw, coraz częściej robią zakupy w sieci. W przypadku suplementów diety nadal większą popularnością cieszą się apteki tradycyjne, stacjonarne. Zwiększone zainteresowanie suplementami diety wzrasta także na różnych platformach internetowych, a także u indywidualnych producentów, którzy coraz częściej decydują się na poszerzenie swoich usług o sprzedaż wysyłkową lub wręcz likwidują sprzedaż stacjonarną i skupiają się wyłącznie na działalności w sieci.

Rynek farmaceutyczny zmienia się i rozwija dynamicznie z roku na rok

Zakupy w internecie są dla klienta korzystniejsze z tego względu, że może on zasięgnąć opinii o produkcie, zanim zdecyduje się go nabyć.

Wiele koncernów farmaceutycznych wykorzystuje do reklamy swoich produktów znane twarze aktorów lub influencerów, aby w ten sposób przyciągnąć klientów.

Rynek farmaceutyczny 2022 – co jeszcze trzeba wiedzieć?


Trudno nie zauważyć, że coraz większą rolę na rynku farmaceutycznym odgrywa internet. Bez względu na to, czy klienci poszukują dermokosmetyków, suplementacji czy też lekarstw, pierwsze kroki zazwyczaj kierują do sieci. Sprawdzić tam można cenę, a także dostępność produktu. Pacjent głównie kieruje się opinią kogoś znanego na temat produktu, dlatego też powstały pojedyncze kampanie marketingowe. Ich skuteczność polega na tym, że wykorzystuje się do nich tych twórców, którzy personalnie pasują do danego produktu.

Wnioski na temat rynku farmaceutycznego 2022

Przede wszystkim należy pamiętać, że pacjent, który szuka produktów konkretnej marki, liczy na jej aktywną obecność w sieci, w kanałach mu znanych i lubianych, a nie tylko w e-aptekach. Należy postawić na autentyczność i kontrowersyjny przekaz, ponieważ tylko w ten sposób można szybko dotrzeć do potencjalnego klienta.

Warto postawić również na odważne kreacje, ponieważ tylko w ten sposób można dotrzeć do nowych grup docelowych, które są aktywne w sieci. Wzrasta zaufanie pacjentów do youtuberów i influencerów, którzy stanowić mogą realne zagrożenie dla marek farmaceutycznych.